Aanmelden door hulporganisaties:
Onze klanten kunnen worden aangemeld via diverse maatschappelijke organisaties waarvan zij begeleiding krijgen. De hulporganisatie download hier het aanvraagformulier, vult het zo goed mogelijk in en verzend het via e-mail (binnen een week) naar het op het formulier aangegeven e-mailadres. (Andere optie: uitprinten en meegeven aan de klant)
Voor meer informatie: download hier de informatiebrief voor maatschappelijke organisaties.
Particuliere aanmelding:
Klanten kunnen zich ook particulier melden bij de voedselbank. Voor meer informatie download hier een informatiebrief. Ook in het Engels.
Vul dan zelf het aanvraagformulier in en verzend het via e-mail. Tijdens het intakegesprek wordt het ingevulde formulier aan de hand van meegebrachte financiële bewijsstukken doorgelopen.
We streven naar een wisselwerking: maatschappelijke organisaties wijzen mensen met financiële problemen op de voedselbank en de Sociaal-financieel adviseurs van de voedselbank moedigen de klanten aan om naar de juiste maatschappelijke organisaties of gemeentelijke instelling te gaan.
Bij het eerste bezoek van de klant aan de voedselbank vindt een intakegesprek plaats met een van de leden van ons adviseursteam. Neem bij dit intakegesprek je financiële bewijsstukken mee ter controle.
De voedselbank respecteert je privacy.