Klachtenregeling

Klachtenregeling

Bij de Voedselbank Delft doen alle medewerkers hun best om klanten goed te helpen. Toch kan er soms iets misgaan en ontstaat er een probleem. Als dat gebeurt, kun je meteen met de medewerker praten die erbij betrokken is. Hij of zij zal samen met jou proberen het probleem op te lossen. Als je denkt dat het probleem dan nog niet goed is opgelost, kun je een klacht indienen. Hier zijn een paar voorbeelden van situaties waarover je een klacht kunt indienen:

  • Je bent niet tevreden over hoe een vrijwilliger met je heeft gesproken;
  • Je denkt dat je privacy niet goed is beschermd;
  • Je bent het niet eens met de beslissing of je wel of geen voedselpakket krijgt;
  • Je wilt klagen over het voedselpakket, bijvoorbeeld over de hygiëne, houdbaarheid of voedselveiligheid.

Als je een klacht wilt indienen, moet je op het volgende letten:

  • Je moet de klacht schriftelijk of via e-mail sturen naar het bestuur van de Voedselbank.
  • Het postadres is:
    Bestuur Stichting Voedselbank Delft
    Schieweg 87K
    2627 AT Delft
  • Het e-mailadres is: info@voedselbankdelft.nl.

In de klacht moet je zo duidelijk mogelijk vertellen waar de klacht over gaat. Afhankelijk van de klacht kun je ook vermelden:

  • De datum en plaats van wat er is gebeurd;
  • De naam van de vrijwilliger of de situatie op het uitgiftepunt;
  • De naam van het product waarover je klaagt en de datum waarop je het hebt ontvangen.

Binnen 4 werkdagen krijg je een bevestiging van het bestuur dat ze je klacht hebben ontvangen. Binnen 2 weken krijg je een reactie op je klacht. Als het nodig is, nodigen ze je uit voor een persoonlijk gesprek.

Je kunt niet in beroep gaan tegen de beslissing van het bestuur.

Met je klacht proberen we onze service steeds te verbeteren!